Preskoči na glavni sadržaj

Objavljeno

Naučnici su utvrdili koja hrana uzrokuje ćelavost kod muškaraca

Često se ljudi suočavaju sa podmuklim problemom kada nije jasno zašto kosa počinje da opada. Ponekad se takvo otkriće završi sjajnom ćelavom mrljom, iako se čini da u porodici nema ćelavih ljudi, a starost nije nastupila. Međutim, razlog može biti na površini - hrana. Tim istraživača sa kineskog univerziteta Tsinghua otkrio je da slatka pića mogu dovesti do ćelavosti. U istraživanju je učestvovao 1.951 muškarac starosti od 18 do 45 godina. Popunili su upitnike za procjenu ishrane, fizičkog i mentalnog zdravlja. Kao rezultat toga, stručnjaci su otkrili vezu između velike konzumacije zaslađenih pića i ćelavosti kod muškaraca. Inače, posttraumatski stresni poremećaj još više izaziva gubitak kose. Naučnici pretpostavljaju da velika količina šećera uzrokuje reakcije koje rezultiraju time da folikuli dlake primaju manje glukoze. Ishrana kose je smanjena i ona umire. Međutim, treba napomenuti da studija ima neka ograničenja. Nisu svi učesnici imali lekarski potvrđenu dijagnozu. Stoga konačne

Dobila je rak sa 18 godina, a uzrok je nešto što sve žene rade barem jednom mesečno

Dobila je rak sa 18 godina, a uzrok je nešto što sve žene rade barem jednom mesečno


Karolini Jasko je dijagnostikovan melanom kada je bila u srednjoj školi

Kada je Karolina Jasko prošle godine postala Miss Illinois, niko nije znao kroz šta je prošla u životu.

2016. godine, sa samo 18 godina, Karolini je dijagnostikovan melanom, jedan tip raka kože. Tada je bila u srednjoj školi.

Karolina je ispričala da su ona i njena manikirka videle vertiku crnu liniju na njenom noktu prilikom korekcije i skidanja gela sa nokta. Ona nam je ispričala da je tokom sve četiri godine srednje škole radila nokte jednom ili dva puta mesečno.

Tokom operacije je postojala mogućnost da će morati da joj amputiraju palac, jer doktori nisu bili sigurni koliko je rak dubok. "Srećom, uspeli su da mi skinu celu matricu za nokte. Nemam nokat na tom palcu i nikada neću, zbog toga što su mi uklonili matricu", kaže Karolina.

Doživela sam mnogo različitih osećanja kada sam dobila dijagnozu. Bila sam uplašena, zbunjena. Nisam mislila da bi se to moglo desiti meni, pa sam bila i šokirana. Veoma sam zahvalan svojim lekarima i ranoj dijagnozi, jer je ovo moglo proći mnogo gore, tako da sam imala sreće.

Karolinin melanom je verovatno bio genetski, međutim, doktori su joj rekli da su UV zraci ubrzali razvoj raka.

Pre nego što je postala Miss Illinois, Karolina je bila svesna svojih ožiljaka. "Bilo mi je neprijatno jer sam mislila da ga ljudi primećuju i da je to nešto čega se treba stideti. Prve godine nakon operacije nosila sam zavoj svaki put kada sam izlazila u javnost,  jer nisam želela da me neko nešto pita ili da se zgrozi kada ga vidi."

Karolina ima ožiljke na preponama, grudima, leđima i rukama. Morala je dva puta da uradi transplantaciju  kože sa prepona na vrh palca, a ožiljci na grudima su joj od biopsije. Kao mere predostrožnosti, lekari su takođe uklonili nekoliko tačaka na leđima, grudima i rukama.

"Kada sam počela da se osećam udobnije u svojoj koži i ulozi Miss Illinois,  razgovorom sa svojim roditeljima i svima koji su uključeni u moj život, shvatila sam da mi je data neverovatna prilika.  Koristila sam svoj glas kako bih širila svest o opasnosti od UV zraka i melanoma."

Karolina je dodala: "Takođe sam želela da pokažem devojkama da moraju biti sigurne u sopstvenoj koži bez obzira na svoje nesavršenosti. Svako je predivan na svoj način."

Karolina želi da da dva saveta mlađim devojkama: Ne zaboravite da volite sebe. Bilo da imate ožiljak od nesreće ili operacije, ili čak i madež koji vam se ne sviđa, bez obzira na to što se osećate nelagodno i nesigurno... nemojte!. Naše "nesavršenosti" su ono što nas čini jedinstvenim i što nas čini lepim. Molim vas, idite kod dermatologa jednom godišnje, samo da proverite da li ste dobro. Mnogo se izlažemo suncu, zaštitite se nanošenjem kreme za sunčanje. Izbegavajte UV zrake u salonu za nokte koliko god možete.

Primjedbe

Popularni postovi

Bilo koja medicinska informacija objavljena na ovoj web stranici nije zamjena za informisani medicinski savet i ne biste trebali preduzimati nikakve radnje pre nego što se konsultujete sa zdravstvenim radnikom